keto

Det tungeste jeg løfter er 2 halve liter fløde!
Vægttab

Træning, superwoman, og det fede liv..

6
Vægttab
TRÆNING, SUPERWOMAN, OG DET FEDE LIV..
Træning, superwoman, og det fede liv..
Jeg får mange spørgsmål om træning, og omkring hvilken træning vi anbefaler her i “vores fede liv”- kort sagt, så træner vi ikke for at tabe os – vi træner for at blive sunde.
Når vi træner hårdt, især for kvinders vedkommende, kan det skabe en stress-tilstand i kroppen.
Stress-hormonet kortisol, også kendt som kamp/flugt hormonet, bliver aktiveret, når vi træner, men det gør det også, når vi “bare” lever under de omstændigheder, som det moderne menneske gør.
I den verden vi lever i idag, hvor der hele tiden stilles krav til os, hvor vi hele tiden skal være på, og må forholde os til indput alle vores vågne timer, døjer mange af os med bivirkningerne af ubalance i hormonerne, og når vi producere for mange stresshormoner, kalder vi det en ubalance.

For kvinder især, nu taler jeg for mig selv, så stilles der krav til ( fra mig selv og samfundet ) at jeg skal være en god mor, en god hustru, lave mad fra bunden, bage klassenstime-kage, pleje mit sociale netværk, passe på mig selv, holde mig i form, passe en karriere, være en god veninde – men samtidig skal jeg skal også være i “zen” og lytte indad.

Vægttab

Hvorfor vi ikke bare drikker mælk, uden at tænke os om!

Vi har i mange år fået fortalt, at mælk er den perfekte kilde til calcium og generelt sundt, og især reklamer har vundet sit indpas i vores bevidsthed. En halv til en hel liter om dagen er, hvad vi har brug for, bliver der sagt !
Sandheden er, at de fleste der drikker almindelig mælk har tendens til flere ubalancer i kroppen, nu skal jeg fortælle dig hvorfor..

Mælk er godt for knoglerne!

Faktisk så stjæler mælk calcium fra vores knogler. Dvs. for at kroppen kan neutralisere syren fra mælk, så bruger den calcium fra kroppen selv. Hvert glas mælk vi drikker, vil trække calcium ud af kroppen. Foruden så er D-vitamin yderst vigtigt for stærke knogler, og det har vi generelt mangel af – læs mere om d-vitamin her.

D-vitamin kan købes her.

Vægttab

Kan man dyrke hård motion, når vi ikke spiser kulhydrater, men istedet en masse fedt – uden at gå sukkerkold?

Mange ved at, når man dyrker motion, så er man nødt til at have kulhydrater, fordi vi opbruger vores lager af glykogen i muskler og lever, og at det ikke er muligt at bruge fedt som en god kilde til optimal energi, så man kan præstere optimalt. Det er vi i hvert fald blevet fortalt i årtier.

Hvis vi kender til, eller kender til nogen, der har løbet marathon, så har vi hørt dem omtale det at ramme ’muren’.
Muren er en betegnelse for, når man går fra kulhydratforbrænding til fedtforbrænding, og denne overgang kan godt føles meget hård. Derfor prøver atleter ofte at fylde på med store mængder kulhydrater undervejs, så de ikke behøver forbrænde fedt, men i stedet blive ved med forbrænde sukker i form af energidrikke osv.

Vi har fået at vide, at den eneste måde at præstere optimalt på er, at fylde alle lagrene op med sukker, dog er problemet bare, at der ikke kan opbevares meget mere end 2000 kalorier på kroppen i form af sukker, og alt derover er lagret som fedt. Så for at kunne yde max. er vi nødt til at blive ved med at fylde sukker på maskinen, ellers har vi ikke noget energi.

Succes'er

Katja var helt normalvægtig- dog kun én blodprøve fra at få diabetes..

Min diabetes startede som insulinkrævende graviditetsbetinget diabetes. Jeg har under og efter min graviditet brugt ca. 2 år samlet på at være ked, frustreret og bitter over, at lige netop jeg skulle få diabetes (jeg er den tyndeste i familien, nok også den sundeste mht. kosten osv – så hvorfor lige mig?!)
D

Succes'er

Lis gik fra 100 enheder insulin til 0 på kun 2 uger!

Lis gik fra 100 enheder insulin til 0 på kun 2 uger!! Jeg har aldrig før tabt mig så hurtigt som jeg har på DFL og samtidig ikke følt hverken sult eller afsavn. Jeg har gennem mange år levet med type 2 diabetes og har gennem de sidst 10 år fået insulin, som kun er blevet øget år efter år.

Træning og Det fede liv !

En stor stor misforståelse er at vi skal have en masse kulhydrater når vi træner. Vi har lært at når vi skal bruge energi og performe så er vi nødt til at gøre det med kulhydrat og alleroftest sukker.

Succes'er

Christines krop var blevet mishandlet med mad og medicin! På kun 5 uger er hun 9,5 kg lettere og har reduceret sin medicin til 1/3!

Jeg startede hos Patricia Højbo og alle de skønne mentorer i Det Fede Liv den 14/1-19… Forud var gået 16 år med mishandling af min krop, ikke fordi jeg bevidst mishandlede den, men fordi jeg levede som mange andre gør, nemlig med for højt indtag af især pasta og ris og andre kulhydrater -og især fordi jeg tog for meget medicin..