
Jens – normalt kolesterol og blodtryk og ikke længere diabetes
Jeg startede på 124,8 kg.
Jeg havde forhøjet blodtryk, forhøjet kolesterol og jeg var 133 cm om
TRYK PÅ BILLEDET FOR AT LÆSE MERE

Jeg startede på 124,8 kg.
Jeg havde forhøjet blodtryk, forhøjet kolesterol og jeg var 133 cm om
TRYK PÅ BILLEDET FOR AT LÆSE MERE

Husker du Jonna? Hun blev insulinfri efter kun 2 dage – nu har hun ikke længere diabetes..
TRYK PÅ BILLEDET FOR AT LÆSE RESTEN AF HISTORIEN

Hej jeg hedder Lakrids og jeg er en DFL-HUND
TRYK PÅ BILLEDET FOR AT LÆSE MERE

I forgårs fik vi beskeden om at vi blev ’forlænget’. Det var en stor
TRYK PÅ BILLEDET FOR AT LÆSE MERE

Som jeg sagde til Gunni: ‘Jeg forstår godt du tvivler, men du behøver ikke at tro på det for at det virker’
‘Og foruden så har det du tidliger har gjort, jo ikke bragt noget godt med sig, så måske er det tid til at prøve noget andet’
Den skeptiske Gunni tog en chance – og hold nu op hvor har han gjort alt jeg har præsenteret ham for.
Og da jeg fortalte ham at nu skal han til

Når jeg på mine foredrag spørger om hvad insulin egentligt er, så kan jeg høre at der faktisk er mange der er lidt usikre på insulins rolle i kroppen. De fleste ved godt det er noget med noget med sukker og sukkersyge, men de færreste kender egentligt til insulins funktion.
KULHYDRATOPTAGELSEN
Insulin er et hormon der regulerer kulhydratoptagelsen i kroppens celler. Insulin er livsvigtigt, når vi
TRYK PÅ BILLEDET FOR AT LÆSE MERE

6
Vægttab
TRÆNING, SUPERWOMAN, OG DET FEDE LIV..
Træning, superwoman, og det fede liv..
Jeg får mange spørgsmål om træning, og omkring hvilken træning vi anbefaler her i “vores fede liv”- kort sagt, så træner vi ikke for at tabe os – vi træner for at blive sunde.
Når vi træner hårdt, især for kvinders vedkommende, kan det skabe en stress-tilstand i kroppen.
Stress-hormonet kortisol, også kendt som kamp/flugt hormonet, bliver aktiveret, når vi træner, men det gør det også, når vi “bare” lever under de omstændigheder, som det moderne menneske gør.
I den verden vi lever i idag, hvor der hele tiden stilles krav til os, hvor vi hele tiden skal være på, og må forholde os til indput alle vores vågne timer, døjer mange af os med bivirkningerne af ubalance i hormonerne, og når vi producere for mange stresshormoner, kalder vi det en ubalance.
For kvinder især, nu taler jeg for mig selv, så stilles der krav til ( fra mig selv og samfundet ) at jeg skal være en god mor, en god hustru, lave mad fra bunden, bage klassenstime-kage, pleje mit sociale netværk, passe på mig selv, holde mig i form, passe en karriere, være en god veninde – men samtidig skal jeg skal også være i “zen” og lytte indad.

Vi har i mange år fået fortalt, at mælk er den perfekte kilde til calcium og generelt sundt, og især reklamer har vundet sit indpas i vores bevidsthed. En halv til en hel liter om dagen er, hvad vi har brug for, bliver der sagt !
Sandheden er, at de fleste der drikker almindelig mælk har tendens til flere ubalancer i kroppen, nu skal jeg fortælle dig hvorfor..
Mælk er godt for knoglerne!
Faktisk så stjæler mælk calcium fra vores knogler. Dvs. for at kroppen kan neutralisere syren fra mælk, så bruger den calcium fra kroppen selv. Hvert glas mælk vi drikker, vil trække calcium ud af kroppen. Foruden så er D-vitamin yderst vigtigt for stærke knogler, og det har vi generelt mangel af – læs mere om d-vitamin her.
D-vitamin kan købes her.

Åh nej tænker du, fordi det sidste du har brug for er en anden diæt eller slankekur!!!!!
Men læs nu alligevel lige med..
Kender du det, at du følger en kur, hvor du bliver fortalt, hvad du skal spise, og når det så ikke virker så går du videre til den næste kur, som heller ikke virker, og så ender du faktisk op med at føle, at der er noget galt med dig, at du har manglende viljestyrke eller bare ikke har rygrad til at holde fast i noget?
I mit arbejde med tusindvis af mennesker har jeg ikke oplevet, at folk har et problem med viljestyrke – de har simpelthen bare aldrig lært den rigtige måde at tabe sig på. Det er helt naturligt, at man ikke kan eller vil holde fast i noget der ikke virker og slet ikke, hvis det skal være en kamp. Hvis du gør det rigtige, og du ved, hvordan du gør, så vil det ikke være hårdt arbejde at holde fast, og det vil heller ikke kræve rygrad.

Kender du godt kristine? hun har løbende lavet indlæg her på bloggen.. Her er hvad hun siger om forløbet Dit fede liv! Jeg har været overvægtig i mange år, og